Alla inlägg under januari 2012

Av Joakim Elkerman - 29 januari 2012 18:28

Som jag berättade om förut har jag blivit intresserad av en site son heter spinglo tidigare, och de har ett partnerskap med en dating site som heter JAGODU som faktiskt har massa balla funktioner. Du heter deras dating här, pröva lyckan du med för det kan ju hända när man som minst anar det. :-)

Så ikväll håller jag på att göra mig irodning för en middagsdate med Miss X, som får förbli hemlig än sålänge. Vi ska gå till min favvokrog som ligger centralt i stan. Ska bli kul lite pirrigt också men men.


De sista puckarna börjar falla på plats för mitt nya företag som jag berättade om sist. Så snart kan man bara fokusera på att driva istället för att förbättra och skräddarsy. I can't wait !!!


Men ska hoppa i ni duschen nu, men ha en mysig söndagskväll nu på er!


Så hörs vi sanrt igen.


Av Joakim Elkerman - 15 januari 2012 10:45

Hej på er igen, nu har alla bitar fallit på plats och avtal är skrivna. Så nu kan jag berätta vad det är jag ska ta mig an för ngt uppdrag här under 2012. Jag kommer starta något i samarbete med arbetsförmedlingen, som är en typ av jobbcoachning men mer att man hittar talespersoner för de sökande som kör själva intervjuerna och sen även fungerar som coach till den sökande med avstämningar på provanställningens gång i samråd med den nya arbetsgivaren såklart.

Detta är ngt som många tror på och vi har fått in finansiärer från början. Problemet i Sverige är att det är många som är blyga och osäkre vi själva rekryteringstillfället och missar chanser till anställning grovt, plus att många arbetsgivare också missar potentiellla talangfulla människor som inte kommer frqam på en intervju av olika anledningar. Detta är endast grunden kommer breätta mer om det på sikt men målsättningen är att vi ska lansera ngn gång i början av mars 2012. Så nu sitter vi i läge då vi skapar hemsida, alla samarbeten, och även lägger en smart genomtänkt och framför allt kostnadseffektiv marknadsföringsplan för hur vi ska få ut detta till folket. 


Men mycket spännande och den stora utmaningen blir att talespersonerna ska ju va så övertygande och framför allt känna sina adepter så pass bra att en arbetsgivare ska kunna säga JA till en provanställning utan att ha träffat den sökande först. Vilket ska bli kul att se hur det tas emot. Men min magkänsla är god, och särskilt när det är helt ok att avbryta närsom tror jag att många företag är ute efter dolda talanger men kanske inte riktigt har energin själva att ge dessa en chans av såpass många sökandes.


Hörs snart igen opch hoppas ni får en trevlig söndag


för alla fotbollsintresserade missa inte Inter-Milan ikväll om ni gillar italiensk fotboll :-)





Av Joakim Elkerman - 3 januari 2012 18:15

Hoppas ni alla hade ett riktigt lyckat nyår själv blev vårt väldigt lyckat och en kväll som kommer minnas oss alla för långt tid framöver. År 2012 kommer bli ett väldigt rent liv för mig då jag bestämt mig för att sluta med alkohol,tobak och onyttig mat helt och hållet, för att se hur mycket min kropp förändras. Kommer bli tufft och jobbigt jag vet, men känns ändå som något som kan vara värt att utvärdera och prova.


Så wish me good luck,


Mina affärer rullar som vanligt och kommer idagarna signa ett avtal som gör att 2012 kommer krävas mycket utav mig gällande allmänt företagande mer om det senare. Men jag känner att 2012 kommer bli ett RIKTIGT bra år på alla sätt och vis


Ha det bra sålänge så hörs vi soon again..

Ovido - Quiz & Flashcards