Alla inlägg den 2 december 2011

Av Joakim Elkerman - 2 december 2011 16:32

Jocke heter jag och är 34 år gammal. och är egenföretagare för lite olika verksamheter.

Nu är det dags för er att ta del av av mina tankar och idéer om allmänt företagande. Jag har alltid sen jag kommer ihåg haft ex antal olika bollar i luften när det kommer till inkomstbringande sysselsättningar. Och har sedan länge känt ett behov att få skriva av mig lite och kanske med en förhoppning att ni faktiskt gillar det jag skriver :-).

Grunden till bloggen kommer vara företag jag kanske stött på precis, läst om, gjort affärer med, eller rent av ngn tjänst el liknande som jag använder privat. Jag älskar nytänk i gråtrista bransher därför är jag så himla glad att vi börjar bli extremt sociala med internet. Vilket jag tyckt egentligen gått på tok för långsamt men nu är vi i alla fall där. Nu känns det som alla har smartphones, och lättheten med att nå vilken tjänst som helst från telefonen är skrattretande. Sen att alla företag börjar använda facebook,linkedin,twitter och andra sociala kanaler för att marknadsföra sina produkter eller tjänster känns helt rätt. Jag blev uppringd exempelvis av en pensionsförvaltare som jag inte hört talats om förut som heter moderna pensionsvalet. Sen kollade jag runt på nätet och simsalabim så märker jag hur aktiva dem är i de sociala medierna, checkade även med lite kollegor och tydligen så är de större än vad jag trodde. Plus att ngr kollegor har t o m valt dem som sina pensionsförvaltare. Så vi får se hur jag ska göra, inget bestämt än. Plus att jag bytte ganska nyligen till folksam. Men moderna pensionsvalet känns mkt mer unga och hungriga å andra sidan. Sak samma nu ska jag skicka iväg dem sista mailen innan jag ska gå på fredagsmys, men kommer bli mkt jobb i helgen. Kommer berätta lite mer senare om exakt vilka företagsverksamheter jag håller på med just nu och vilka jag har på gång. Ha en riktigt trevlig helg så hörs vi snart igen.     





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards